Tuesday, August 31, 2010

21 & 22 ramadhan...

isnin aritue ktorg apply cuti...saje nk cuti b4 raya...pg tuh sempat g ikea..jln2 tgk brg2 umah...xbeli byk brg pn...xpnuh pn troli....just mak kirim pnyangkut tudung yg bulat2 tuh...isnin tuh buke umah mak...mak masak ikan keli masak cili api + cekur...hmm..sodap....org jawa kot aje yg msak tambah cekur nih...tp aku suke...nyum..nyum...pestime ktorg buke nasik kt umah mak...slalu klu mak buke nsik...maknenya mak dh xtau nk masak ape dh...hehe..

malamnya ktorg tido umah mak...smlmkan cuti hari merdeka..aku, emak, my twin & adik aku plan nk wat beskot raya..plan nk wat beskot mazola aje..tp last2 smlm sempat wat 3 jenis...beskot mazola+cornflakes madu + kepek pisang....xplan pn..tetibe aje terus wat...adik2 mau menolong..ikotkan aje...oh yea..mr. hubby pn turun padang gak...:-)...wlaupn pnat tp seronok dpt wat ngan adik2..wpun adik aku yg bongsu tuh alahai...sesaje mencabar kesabaran kakak2 n emak nyer berpose....naseb la yg bongsu....

beskot mazola tuh rse cam biasa aje cam thun2 lepas gak..tp better sket sbb thn lepas aku wat termanis..ahaks..cornflakes madu lak cam termanis..dh ada madu pi tambah gula..alahai..tp stil leh mkn..kui..kui.. dan yg plg best ialah kepek pisang...serius sedap..lg2 kepek baru goreng n wat sndiri...mak ada bg ktorg sebalang besar..tp aku rase xsempat tuk raya kot..shur pg td pn smpat gak ktorg bantai kepek pisang tuh..

penangan semalam wat beskot raya smpai ptg...akibatnya mlm td smpai pg td aku rase cam nk demam n sengal2 badan...tabik la kt mama sbb dpat wat sndiri tuk amek order coklat chips tuh...klu aku..nehi..nehi..nehi...mmg kurang rajin sebenornya...rase lebih suke masak lauk pauk or kuih muih..sbb aku adalah kurang sabo nk bkar beskot tuh sedulang2...lg2 ngan peralatan yg xseberapa lengkap...bertambah2 la M nyer..

arini en. hubby ckp xyah masak tuk buke..beli aje...time kaseh la kerana memahami..mmg rase xlarat...ngengade eh...hehe..


~updated by Hani~

0 comments: