Wednesday, September 1, 2010

AvoCado Choclate...nyum..nyum....

Mr. Hubby gemor ngan air AvoCado Coklat...dh bape kali gak aku watkan...
tp aku xsuke sgt....xleh msuk sgt ngan air nih...

nk wat senang aje...mula2 kena ada....


Avocado la yer...xkan la pisang lak...dh name nk wat air avocado...klu nk wat air nih..plh yg masak yer...takat nk minum berdua or bertiga...sebijik dh ckup rasenya...sbbnya air nih pekat n cepat muak bagi aku....tp aritue ktorg wat 3 bjik sebab ketiga2 tuh dh masak ranum...dr jd busuk baik la semua tuh dikorbankan wat air nih...


Susu cair or fresh milk...ikot suke la..tp aritue aku campur dua2 skali sbb fresh milk tuh tinggal sket so aku campur susu cair jugak....

coklat emulco or koko ke...tp aku wat guna coklat nih....senang & sodap..



campurkan semua bahan dalam blender kecuali coklat...oh yea..tambahkan gula sket yer tuk rase yg manis sket...tp aritue aku wat lupe letak gula...haha...

ni rupa bahan2 yang telah diblend...kaler dia akan jd kaler ijau muda...


lepas tuh dlam gelas...curahkan pes coklat tuh kt tepi gelas...biar bile kita tuang air avocado tuh nnti, jd cam corak2....pastu baru tuangkan air avocado tuh...tambahkan la ketul2 ais dalam tuh untuk rase yang lebih nyamannnnnnnnnnnn...:-)

okey...siap sudah...sekian............



~updated by Hani~

0 comments: