Tuesday, August 10, 2010

1st day pose.......

Arini 1st day pose..kul 4.30 pg td bangun sahur masak ns ayam grg...ptg smlm msk ns ayam..ns tuh saje masak lebih sket.....tuk shur ns aym tuh aku greng..mkn skali ngan aym goreng, sup n smbal n salad..baki ptg smlm..cuma pnaskan aje...agak2 smpai last ramadhan nnti..rajin camni gak ke aku bangun masak tuk sahur...kui..kui..

today plan buke pose kt umah family aku...means blk bnting la..sbbnya giliran rya thn nih jtuh kt family hubby...jd 1st pose nih blk la bnting...giliran dilakukan setiap tahun insyaAllah tnpa gado2..klu nk gado2 g beli kt bazar lg baik..haha..

tahun nih tahun kedua aku sambut pose as wife...dan tahun ini kami masih berdua lagik...lebih kurang cam thn lepas jugak..pengalaman sambut pose lpas dh kawen..mmg ada byk perbezaan mase bujang n pas kawen..

mase bujang, time buke xyah pkir nk msak ape..blk umah tau2 mmg dh siap juadah berbuke...slalu dl g bazar ramadhan with my twin..ktorg nih mmg suke g bazar ramadhan...suke cuci mata tgok juadah2 kt sana..lgpn style family aku jenis buke pose xmkan nasik berlauk..tuh yg mmg dlm agenda ari2 g bazar ramadhan...

pengalaman pertama kali berbuke bersama family mntua pn xkurang menariknya...family aku jenis buke xmkn nsik..shur br mkn nsik...family hubby lak buke makan nasik....mule2 tuh rase kekok gak nk sesuaikan diri...aku rase hubby aku pn camtue gak la..terkejut..dh slalu buke mkn nsik..tup2 buke ngan family aku tado nasik...tp skrg aku dh biasa...dh lapa mkan sajo..nsik ke mee k..

family aku slalu buke dengan masakan sejenis..contoh cam mee sup, mee goreng, dan yg sewaktu dgnnya...ditambah dgn makanan lain cam kuih muih...tuh yg suke g bazar ramadhan..nk penuhkan meja..shur kang baru mak masak nasi n lauk..tuk shur family aku jenis xkesah pn lauk ape..asalkan panas2 n pedas...xyah kuah pn xper...jenis suke mkn kering2...nk kuah msing2 letak kicap kt pnggan nsik sndiri...oh..adik badik aku ngan kicap xboleh dipisahkan..haha...termasuk la aku..skrg dh kawen kicap tuh aku sorang je mkn..hubby xlyan..
jdnyer sebotol kicap yg kecik berbulan la nk abes...

skrg dh kawen..time ari bekerja klu xblk bnting or seremban..aku la yg pening nk msak ape...nk bli kt bazar ramadhan kdg pn xtau dh nk bli ape...slalu tuk buke pose..aku selang seli msak nsik or mee..klu arini dh masak nsik..esok aku msak mee...gilir2 ikot taste aku n hubby...

tuk menu ptg nnti..xtau lg mak aku masak ape...yg pasti sure nyer mee...sbb xbuke nsik kan..tuk en. hubby, klu dia nk gak mkn nsik...kang singgah bazar ramadhan...beli la nasik or lauk...klu msak nsik pn kang dia sorang aje yg mkn..my twin dah aim nk beli popia smbal..klu jd nk sggah bazar salak tinggi sblm blik umah mak..

~updated by Hani~

0 comments: